Razvijanje čitalačkih vještina ključno je za napredak djece i jedna je od najvažnijih kompetencija koju učenici stiču u prvim godinama svog školovanja. Stoga, IEA svake pete godine sprovodi testiranje čitalačke pismenosti učenika i faktora koji utiču na istu. PIRLS testiranjem mjere se postignuća učenika u čitanju u četvrtom razredu osnovne škole i njihova iskustva u učenju čitanja kod kuće i u školi.
PIRLS 2026 je digitalni format procjene postignuća učenika i uključuje ePIRLS, vještinu onlajn čitanja kroz animirane, interaktivne, živopisne zadatke koji podstiču motivaciju kod učenika, kao i procjenu digitalne pismenosti.
PIRLS rezultati obezbjeđuju sveobuhvatan uvid u vaspitno – obrazovni sistem zemlje, kao i širok spektar kontekstualnih podataka.
Crna Gora je prvi put učestvovala u ovom testiranju u ciklusu PIRLS 2021. Svakom glavnom, prethodi probno testiranje učenika koje se ove godine sprovodi u 25 osnovnih škola, na uzorku od oko 1.100 učenika.
PIRLS 2026 probno testiranje počelo je 3. marta i trajaće do 3. aprila 2025. godine.